[ 2025학년도 1학기 수강신청 일정(개강:2025. 3. 4.(화)) ]
□ 수강신청 전용URL : https://sugang.korea.ac.kr
• 개설과목 공시 : 1월 20일(월) 10:00 이후(예정)
• 가진급 학년 확인 : 2월 3일(월)부터(가진급 학년에 이상이 있는 학생은 소속 단과대학행정팀에 문의)
□ 장애학생 수강신청 - 대상: 본교 장애학생지원센터에 등록된 학생 2. 3(월) 10:00 ~ 2. 4(화) 09:00
□ 수강희망과목 등록 - 대상: 일반 재학생 및 휴학(복학)생, 재입학생, 국내학점교류생
대 상 자 |
일 시 |
전체(제2전공, 복수전공진입생 포함) |
2. 4(화) 13 : 00 - 2. 6(목) 12 : 00 |
가. 희망과목 등록은 본인의 최대 수강가능학점 이내에서 등록 가능합니다.
나. 등록한 수강희망과목 중 수강제한인원 이내로 신청한 과목은 본 수강신청과 연계하여 자동수강처리되고, 희망 인원이 수강제한인원 초과시, 학년별 정원의 20% 내에서 우선순위 기반 추첨으로 수강처리됩니다.
다. 수강희망과목 신청결과는 2월 10일(월) 17시 이후 조회 가능합니다.
□ 과목 담아두기 - 2. 10(월) 18:00 – 2. 11(화) 08:30 수강예정과목 담아두기이며, 수강신청 처리와는 무관
□ 수강신청 - 대상: 일반 재학생 및 휴학(복학)생, 재입학생, 국내학점교류생
대상 학년 |
일 시 |
4학년 |
2. 11(화) 10 : 00 - 2. 12(수) 09 : 00 |
3학년(복수전공진입예정자포함) |
2. 12(수) 10 : 00 - 2. 13(목) 09 : 00 |
2학년 |
2. 13(목) 10 : 00 - 2. 14(금) 09 : 00 |
1학년 |
2. 14(금) 10 : 00 - 2. 15(토) 09 : 00 |
□ 신(편)입생 및 학사학위취득유예생 수강신청 - 대상: 2025학년도 1학기 신입생, 편입생 및 학사학위취득유예생
대 상 자 |
일 시 |
신(편)입생 및 학사학위취득유예생 (일반 재(휴)학생은 불가함) |
2. 25(화) 10 : 00 - 2. 26(수) 12 : 00 |
□ 1차 폐강 - 폐강 교과목은 2월 27일(목) 17:00에 본교 포탈에서 확인 가능하며, 수강신청 내역에서 자동삭제됨
□ 수강신청 정정
대상 학년 |
일 시 |
4학년(학사학위취득유예생 포함) |
3. 5(수) 18 : 30 - 3. 6(목) 12 : 00 |
3학년(복수전공 진입자 포함) |
3. 5(수) 19 : 30 - 3. 6(목) 12 : 00 |
2학년 |
3. 5(수) 20 : 30 - 3. 6(목) 12 : 00 |
1학년 |
3. 5(수) 21 : 30 - 3. 6(목) 12 : 00 |
전 체 |
3. 6(목) 18 : 30 - 3. 7(금) 12 : 00 |
※ 전체 정정기간에는 학년 제한이 없어지며, 교환학생 정원(수강제한인원의 5%(국어강의)/25%(영어강의))까지 포함한 총 인원 내에서 본교생, 교환학생 구분 없이 선착순으로 수강신청 가능함
□ 2차 폐강- 폐강된 교과목은 3월 13일(목) 17:00에 포털-학사일정 공지 예정(자동 수강탈락되므로 필수 확인 요망)
□ 폐강교과목 신청학생 수강신청
대 상 자 |
일 시 |
폐강과목 수강신청학생 |
3. 13(목) 18 : 30 - 3. 14(금) 09:00 |
□ 수강포기 일정
대 상 자 |
일 시 |
수강포기(Drop) 신청자 (수강포기제한 과목 제외 최대 9학점 한도) |
3. 25(화) 10 : 00 - 3. 27(목) 09:00 |
※ 수강신청 유의사항
가. 공지한 수강일정 외 수강신청한 내용을 취소 또는 추가할 수 없으므로 반드시 정해진 기한내 수강 신청 및 정정을 진행하고, 본인의 수강신청내역을 포털에서 확인 바랍니다.(학사운영규정 제42조)
나. 기본 수강신청 가능학점 외 3학점 추가 수강신청대상자(아래 경우 중 하나, 학사운영규정 제44조 참조)
1) F 등급 없이 전체 학업성적의 평점평균이 3.75 이상인 자
2) 직전 정규학기 F에 해당하는 등급 없이 17(18)학점 이상을 이수하고 평점평균이 3.75 이상인 자
다. 수강신청 기준 학년은 가진급 학년(2025년 2월 현재 총 취득 학점수 기준)이며 본인의 가진급 학년도에 해당하는 수강신청일에 수강신청을 진행하시기 바랍니다.
라. 유연 수강신청 학점제는 학년도 내에서 최대 3학점까지 선사용하거나 이월하여 활용할 수 있습니다. 선사용은 1학기 수강신청 정정 기간에만 가능하며, 이월된 학점은 2학기 수강희망과목 등록 기간부터 사용할 수 있습니다.
마. 수강포기신청은 최종적이며 번복할 수 없으며, 수강포기신청으로 인하여 이수학점이 부족한 경우 졸업요건, 장학금 신청, 성적우수상 선정, 추가수강신청학점 부여 등에 불이익이 있을 수 있으니 유의하시기 바랍니다.
□ 2025학년도 1학기 정규학기 강의시간표
강의시간 (서울캠퍼스) [교직과목 0교시 설정 수업 시간: 08:40~] |
|||||||
1교시 |
9:00-10:15 |
2교시 |
10:30-11:45 |
3교시 |
12:00-13:15 |
4교시 |
13:30-14:45 |
5교시 |
15:00-16:15 |
6교시 |
16:30-17:45 |
7교시 |
18:00-18:50 |
8교시 |
19:00-19:50 |
강의시간 (세종캠퍼스) |
|||||||
1교시 |
9:00-09:50 |
2교시 |
10:00-10:50 |
3교시 |
11:00-11:50 |
4교시 |
12:00-12:50 |
5교시 |
13:00-13:50 |
6교시 |
14:00-14:50 |
7교시 |
15:00-15:50 |
8교시 |
16:00-16:50 |
9교시 |
17:00-17:50 |
10교시 |
18:00-18:50 |
|
|
|
|
◇ COURSE REGISTRATION for 2025 SPRING SEMESTER ◇
(Commencement of the Semester: March 4th(Tue))
□ Course Registration System URL : https://sugang.korea.ac.kr
∙ Announcement of Offered Courses: From 10:00 on Jan. 20th(Mon), 2025
∙ Confirmation of advancement to the next grade level: From Feb. 3rd(Mon) (Please be advised that you should contact department/division administration office with inquiries regarding any problem with the advancement to the next grade level)
□ Course Registration for Students with Disabilities (for students registered at KU Center for Students with Disabilities): Feb. 3rd(Mon) 10 : 00 - Feb. 4th(Tue) 09 : 00
□ Pre-Registration of Preferred Courses (for general enrolled students, students on a leave of absence(returning students following a leave of absence), re-entry students, and domestic credit exchange students)
Student Type |
Period |
ALL |
Feb. 4th(Tue) 13 : 00 – Feb. 6th(Thu) 12 : 00 |
1. Students can pre-register for courses within the available credits.
2. If a student pre-registered for a preferred course within the course enrollment quota, the registration is automatically finalized at the actual course registration. If the number of students who pre-register for a certain course exceeds the course enrollment quota, students within 20% of the quota for each grade level will be selected at random based on the priority of the course set by each student.
3. Finalized registration of preferred courses will be available for confirmation from 17:00 Feb. 10th(Mon), 2025.
□ Course Add to Cart : Feb. 10th(Mon) 18 : 00 – Feb. 11th(Tue) 08 : 30
∙ Placing courses in the Interested-Courses Listing does not reserve you a seat in the course.
∙ You must complete the course registration process in order to guarantee your seat in the course.
□ Course Registration for all current students (for general enrolled students, students on a leave of absence(returning students following a leave of absence), re-entry students, and domestic credit exchange students)
Year |
Period |
Senior |
Feb. 11th(Tue) 10 : 00 – Feb. 12th(Wed) 09 : 00 |
Junior |
Feb. 12th(Wed) 10 : 00 – Feb. 13th(Thu) 09 : 00 |
Sophomore |
Feb. 13th(Thu) 10 : 00 – Feb. 14th(Fri) 09 : 00 |
Freshmen |
Feb. 14th(Fri) 10 : 00 – Feb. 15th(Sat) 09 : 00 |
□ Course Registration for newly admitted, transfer students and students on Bachelor's degree deferment in Spring, 2025
Student Type |
Period |
Students on bachelor’s degree deferment and New/transfer students admitted for Spring semester of 2025 only(The others except above-mentioned students CANNOT register/change) |
Feb. 25th(Tue) 10 : 00 – Feb. 26th(Wed) 12 : 00 |
□ First Cancellation of Courses
The list of cancelled courses will be available on Portal 17:00 Feb. 27th(Thu), and the courses will automatically be erased from the pre-registered course list.
□ Course Add/Drop
Year |
Period |
Senior |
Mar. 5th(Wed) 18 : 30 – Mar. 6th(Thu) 12 : 00 |
Junior |
Mar. 5th(Wed) 19 : 30 – Mar. 6th(Thu) 12 : 00 |
Sophomore |
Mar. 5th(Wed) 20 : 30 – Mar. 6th(Thu) 12 : 00 |
Freshmen |
Mar. 5th(Wed) 21 : 30 – Mar. 6th(Thu) 12 : 00 |
ALL |
Mar. 6th(Thu) 18 : 30 – Mar. 7th(Fri) 12 : 00 |
※ School Year will no longer be limited during the course add/drop period for all School Year (From 18:30 on Mar. 6th(Thu) to 12:00 on Mar. 7th(Fri)). The course add/drop for all grades will be on a first-come, first-served basis for both KU and exchange students within the total number of students, which includes the quota for exchange students
(5% of course enrollment quota for Korean courses, 25% of course enrollment quota for English courses).
□ 2nd Round Course Cancellation Review
Canceled courses will be announced on 17:00 Mar. 13th(Thu), 2025. (Please make sure to check the Notice of KU Portal)
□ Course Registration for Students Registered for Canceled Courses
Student Type |
Period |
Students registered for canceled courses (final) |
Mar. 13th(Thu) 18 : 30 – Mar. 14th(Fri) 09 : 00 |
□ Course Registration Drop(Waiver) application
Student Type |
Period |
Course Registration Drop Applicant (9 Credits Max, at least 1 credit shall remain) |
Mar. 25th(Tue) 10:00 – Mar. 27th(Thu) 09:00 |
※ NOTE
1. All enrolled students are required to register for courses during the designated periods.
2. Students whose total GPA is higher than 3.75 without any F grades, or whose GPA from the previous semester is higher than 3.75 without any F grades, are permitted to register for a maximum of 22 (or 23) credits.
3. Please note with care that a course registration drop(waiver) request is final and cannot be reversed, and insufficient credits due to a course registration drop(waiver) request may result in disadvantages in graduation requirements, scholarship applications, selection for academic honors, and granting of additional course credits.
4. The Flexible Credit Course Registration System allows students to pre-use or carry over up to 3 credits within an academic year. For the spring semester, credits can only be pre-used during the course add/drop period, while carried-over credits can be utilized starting from the Pre-Registration of Preferred Courses period for the fall semester.
5. A student's year of course registration is determined by the total credit number he/she has earned until Winter session, as of Feb. in 2025.
CLASS TIMETABLE FOR REGULAR SEMESTER |
||||||||
SEOUL |
1st Period |
9:00-10:15 |
2nd Period |
10:30-11:45 |
3rd Period |
12:00-13:15 |
4th Period |
13:30-14:45 |
5th Period |
15:00-16:15 |
6th Period |
16:30-17:45 |
7th Period |
18:00-18:50 |
8th Period |
19:00-19:50 |
|
SEJONG |
1st Period |
9:00-09:50 |
2nd Period |
10:00-10:50 |
3rd Period |
11:00-11:50 |
4th Period |
12:00-12:50 |
5th Period |
13:00-13:50 |
6th Period |
14:00-14:50 |
7th Period |
15:00-15:50 |
8th Period |
16:00-16:50 |
|
9th Period |
17:00-17:50 |
10th Period |
18:00-18:50 |
|
|
|
|